5. obljetnica međunarodne akcije Spring Alive: BirdLife poziva svu djecu da se uključe u praćenje čudesne proljetne migracije ptica u Europi

Ovo je već peta godina edukativne kampanje Spring Alive koju provodi međunarodna Udruga za zaštitu ptica BirdLife u suradnji s parterskim udrugama u preko 30 Europskih zemalja. Kampanja je usmjerena na fenomen seobe ptica i ovog proljeća započinje u Hrvatskoj po prvi puta u suradnji s Udrugom BIOM.

Već petu godinu za redom, djeca u dobi od 8-12 godina se potiču raznim načinima na sudjelovanje u promatranju ptica selica koje pristižu u proljeće na gniježđenje. Preko 30 partnerskih udruga Birdlife-a sudjeluje u Spring Alive događanjima diljem Europe, promovirajući zaštitu prirode i ptica među najmlađima. Kampanjom se želi potaknuti cijele obitelji na izlete u prirodu uz promatranje ptica kao primjer zanimljive i privlačne zabave na otvorenom.

Djeca se potiču na korištenje posebno namijenjene Internet stranice na kojoj mogu unijeti svoja opažanja ptica selica, pregledavati rezultate opažanja i dijeliti svoja iskustva s drugima na: www.springalive.net

Stranica je također izvor velike količine informacija za male ornitologe – promatrače ptica. Putem Spring Alive internet stranice, djeca iz cijele Europe pozvana su da razmijene svoja prva opažanja rode, lastavice, čiope, kukavice i pčelarice.

Od djece, njihovih prijatelja i obitelji željeli bismo saznati kada prvi glasnici proljeća pristižu u Hrvatsku. Ono što zanima nas ornitološke organizacije, je saznati dan u godini kada većina ljudi po prvi puta opazi određenu vrstu ptice, i tako svake godine.

Opažanja ptica selica, koja djeca mogu na vrlo jednostavan i njima pristupačan način prenijeti putem Spring Alive internet stranice, pomažu stručnjacima ornitolozima da vide dolazi li ovih pet odabranih vrsta ptica ranije nego prijašnjih godina, što može ukazivati na povećanje temperature u europskim zemljama. Na ovaj način Spring Alive kampanja može doprinijeti podizanju svijesti o klimatskim promjenama među Europskom mladeži.

O Spring Alive! kampanji

Spring Alive je paneuropski projekt osmišljen s ciljem promicanja zanimanja djece za prirodu i njezinu zaštitu putem dolaska proljeća. Ključna sastavnica Spring Alive kampanje je Internet stranica za masovno sudjelovanje javnosti, implementirana u preko 30 europskih zemalja. Građani, a posebno djeca i njihove obitelji svake godine se potiču na samostalno promatranje i bilježenje dolaska ptica selica.

Projekt Spring Alive započeo je u Njemačkoj 1987. Prvi takav program bio je proveden u Bavarskoj od strane njemačkog BirdLife partnera. Od tada, Spring Alive proširio se na velik broj zemalja, čime se značajno povećao i broj opažanja ptica. Trenutno se projekt provodi u 36 zemalja Europe putem BirdLife partnerskih udruga, a od 2010. godine provodi se i u Africi. Prošle godine prikupljeno je ukupno 103 582 opažanja ptica. U 2011. godini se po prvi puta počinje pratiti migracija pčelarice, koja se pridružuje skupini dosad pomno praćenih vrsta ptica.


Cijela kampanja ne bi bila moguća bez velikodušne potpore The Mitsubishi Corporation Fund for Europe and Africa (MCFEA), koji je glavni sponzor Spring Alive kampanje. Cilj MCFEA je razvijanje poštovanja i zaštitničkog stava prema flori i fauni, s posebnim naglaskom na ugrožene vrste.

Kampanja je također financijski podržana od strane Kraljevskog društva za zaštitu ptica    Ujedinjenog Kraljevstva (Royal Society for the Protection of Birds – RSPB), najvećeg BirdLife partnera.